sunnuntai 8. maaliskuuta 2015

Lukemattomia tarinoita

Lukijana olen intohimoinen, mutta kuitenkin sen verran omistushaluinen, että mulla on pakko olla kaikki omassa kirjahyllyssä, mikä on syy siihen, miksei mulla ole kirjahyllyssä nykyään enää tilaa. Lukemaan aloitin joskus ala-asteella, kun äiti ei enää meille lukenut. Äiti oli aiemmin lukenut meille lastenkirjoja ja meidän vanhetessa hiukan, Pottereiden ensimmäisen osan. Äiti luki myös Salaisuuksien kammion muistaakseni puoleen väliin. Lopulta kyllästyin itse odottamaan, ja luin sen itse loppuun. 
   Aloitin siis lukuharrastukseni Pottereista, mitkä eivät ole mitään helppolukuisia, koska nimet ovat haastavia jopa lausua niin voitte kai kuvitella, minkälaista niitä oli lukea juuri lukemaan oppineena. Mutta oli se hieno fiilis, kun kirjan sai loppuun ja pystyi uppoutumaan uuteen tarinaan!



Tällä hetkellä mulla on kesken kaksi kirjaa ja kirjahyllyssä odottaa ainakin kymmenisen kirjaa, että pääsisin lukemaan. Ja voin vakuuttaa, että sormet syyhyää joidenkin kansia koskettaessa, jos sattuu olemaan sarja, johon olen korviani myöden rakastunut. Harva sarja pääsee niin syvälle minua koskettamaan, mutta kyllä niitäkin timantteja joskus löytyy!

Keskeneräisenä mulla on hyllyssä ainakin YouTubestakin joillekin tutun JossuTossun eli Johanna Bormanin esikoiskirja Terapiaa, joka perustuu samannimiseen lyhytelokuvaan, joita Johanna ystävineen kuvaa harrastuksekseen. Olen katsonut Johannan YouTubekanavalta jokaisen lyhytelokuvan ja sketsin. Ne ovat ihan hauskoja, mikäli niihin osaa suhtautua oikeanlaisella huumorilla eikä ota kaikkea vakavasti. 


Sen lisäksi kesken on myös äidin ja tyttären kirjoittaman kirjasarjan yhdeksäs osa. Tämä kirjasarja on todella suosittu ihan maailmanlaajuisesti, ja olen itse aivan rakastunut tähän sarjaan. Kyseessä on PC. Cast & Kristin Castin kirjoittama Yön talo - sarja, josta minulla on yllä olevassa kuvassakin näkyvä 9.osa, Määrätty, kesken. Jos pidät fantasiasta ja vähän erilaisista vampyyrikirjoista kuin Twilight - suosittelen lukemaan tämän sarjan!
   Sarjan kirjat ovat mukaansa tempaavia ja imevät täysin omaan taianomaiseen maailmaansa. Ne on aivan pakko lukea kaikki, sillä tätä sarjaa ei voi kesken lopettaa, koska osat loppuvat yleensä niin, että seuraavaa osaa jää odottamaan aina. Mulla odottaakin tämän sarjan 10.osa hyllyssä, kunhan saan tuon 9.osankin luettua, sillä sitä olen lukenut jo kauan. Normaalisti olisin sen lukenut jo aikaa sitten, mutta koska nykyään lähes kaikilla - myös minulla - on älypuhelin, joka vie paljon aikaa, on lukeminen hieman jäänyt taka-alalle, mikä minusta on todella surullista, sillä rakastan kirjoja ja niiden sisältämiä tarinoita!


Kuvassa näkyy kaikkien kirjojen takana tuo sinikantinen kirja, joka on viimeisin ostokseni kirjakaupasta ja ehkä käytännöllisin ostos, mitä olen mukien lisäksi ostanut. Lukupäiväkirja, jonka hinta näyttää nyt olevan Suomalaisessa Kirjakaupassa 12,95€. Itse ostin tuon tammikuun alemyynneistä hiukan halvempaan hintaan... Hinta taisi silloin olla 5€. Lukupäiväkirja on ainakin toistaiseksi vielä tyhjä, mutta sinne varmasti tulee sisältöä ajan kanssa ja sen avulla on helpompi tehdä kirja-arvosteluja tänne. 


Lukemista odottamassa puolestaan on ne about 10 kirjaa, joista osan olen sukulaisilta saanut, koska he eivät niitä tarvitse tai lue. Lukemattomana hyllyssä on Flavia Bujor - Ennuskivien mahti, PC. Cast & Kristin Cast - Yön talo 10: Salattu, Geoffrey Huntington - Korppikartanon salat 1: Yönsiiven velhot ja Geoffrey Huntington - Korppikartanon salat 2: Demoninoita. Lisäksi on vielä muutama muu, mutten luettele tässä kaikkia kymmentä. Mulle on kertynyt vuosien saatossa jo niin paljon kirjoja, ettei kirjahyllyssä enää ole tilaa kunnolla, mihin on ehkä osasyynä se, että olen lukijana sellainen, etten tykkää lainailla kirjoja kirjastoista vaan ostan ne kirjakaupasta. Kaikki. Hyvin harvoin lainaan kirjoja kirjastosta. Kirjastoista saatan lainailla vaikka musiikkia tai äänikirjoja.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...