keskiviikko 29. maaliskuuta 2017

Surullisia uutisia

Kuulin eilen jotain, joka pysäytti koko päiväni ja teki päivästä hyvin ahdistavan ja tummasävyisen. Tuo kuulemani uutinen on hyvin surullinen, nimittäin mm. Lukutoukan kulttuuriblogista ja Suomi lukee -sivustolta monelle tuttu kirjabloggaaja, Krista Airola, kuoli maanantaina vain 30 vuoden ikäisenä.

Ajattelin aluksi, etten kirjoittaisi tästä aiheesta lainkaan, mutta minusta tuntuu että olen sen tavallaan velkaa. Jos en Kristalle niin sitten itselleni ja teille.
   Vaikka en sitä Kristalle koskaan sanonut ja vaikka tiedän, ettei hän tätä enää voi lukea, haluan sanoa silti tämän; Krista oli yksi heistä, joita minä salaa ihailin. Krista oli aina iloinen ja positiivinen, kannustava ja otti kaikki huomioon. Hän rakasti kirjoja ja kirjallisuutta eikä todellakaan peitellyt tuota rakkauttaan yhtään. Se on mahtava piirre. Minun tulee Kristaa ikävä. Hänen kaltaisiaan tässä maailmassa on aivan liian vähän.
   Krista kertoi myös avoimesti ongelmistaan, ja sekin on hyvin upea piirre ihmisessä, koska vain avoimesti asioista puhuvaan persoonaan on mahdollisuus samaistua ja saada vertaistukea. Minä ja moni muu kirjabloggari tai joku muu alalla toimiva ihminen tulemme varmasti muistamaan Kristan ainakin sanasta Kirjapöhinä.

Lepää rauhassa Krista, minun tulee sinua ikävä! <3

Kirjoitus on samalla osanotto Kristan läheisten, ystävien ja sukulaisten suureen suruun. Krista elää aina meidän kaikkien muistoissamme ja ainakin minä uskon siihen, että hän jatkaa edelleen sitä mitä rakasti yli kaiken muun: lukemista ja lukuilon levittämistä.



Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...