keskiviikko 15. maaliskuuta 2017

Voiton puolella ollaan...




Meinaan opiskelujen suhteen voiton puolella. Enää pitäisi äänittää muutama englanninlause ja lähettää opettajalle, ja sitten kouluhommat on kaikki valmiit ja olen oikeasti viittä vaille valmistunut. Olen nyt työssäoppimassa Ulvilan Työhönvalmennuskeskuksessa ja siellä pitää enää suorittaa jakson aikana viimeinen näyttö. Sen jälkeen ei ole enää mitään tehtävää koulun suhteen.
   Tällä viikolla alkaa yhteishaku korkeakouluihin ja yliopistoihin. Minulla on vasta ihan muutama paikka selvillä, mihin haen, mutta ainakin tiedän, mikä paikka on ensimmäinen. Minulla on muutama selkeä tavoite jo asetettuna ja ne minä aion elämäni aikana saavuttaa tavalla tai toisella. Nuo tavoitteet ovat: päästä opiskelemaan kirja-alalle ja julkaista oma kirja. Tällä hetkellä minua kiinnostaa kirjastonhoitajan työ ja aion myös hakea alaa opiskelemaan. Myös kustantajan tai kirjakaupan myyjän työ kiinnostaa. Lisäksi minua on jo jonkin aikaa kiinnostanut mm. seurakunnan nuorisotyöntekijän työ, tieto- ja viestintätekniikka, yrittäjyys ja mm. ihmisten auttaminen.
   Pientä stressinpoikasta on havaittavissa kuitenkin kaikesta huolimatta, ja sitä aiheuttaa kesätyöt ja niiden hakeminen. Tuntuu ettei niitä vaan millään saa ilman suhteita..

Blogi on ollut jo hyvän tovin vähän hiljainen, koska en ole saanut mitään kirjaa loppuun, kun ei ole ollut aikaa lukea. Koulu on vienyt suurimman osan ajastani, mutta ei vie enää ja voin vihdoin keskittyä pikku hiljaa jo johonkin muuhunkin. Se tietää sitä, että minulla on taas aikaa lukea paremmin ja siitä ajattelin nauttia ja ottaa kaiken ilon irti.
   Lukemista tosiaan riittää koska kuvan kirjapinon lisäksi pinoja on vielä kaksi muutakin ja niihin pinoihin sisältyy mm. minulle osunut Suomi100 Kirjojen Suomi -projektin kirja. Sen luen ensimmäiseksi loppuun heti Mila Teräksen Noitapeilin jälkeen.

Oletko sinä lukenut viime aikoina tai mitä luit viimeksi?
Ajattelitko hakea opiskelemaan?

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...