maanantai 24. huhtikuuta 2017

Blogihiljaisuus ohi




Okei, nyt yritän vähän skarpata blogin kirjoittamisen suhteen, koska mitään muita esteitä kirjoittamiselle ei ole kuin oma motivaation puute. Tai no, olin lauantaina elämäni ensimmäisen kerran hieronnassa ja sunnuntaina oli vähän heikko olo sen takia, koska kuona-aineet lähti liikkeelle. Nyt sitten tänään ja oikeastaan myös koko viikonlopun olin niin tukkoinen, että on voimat aika vähissä. En jaksaisi olla koneella lainkaan, mutta minun on pakko. Pitää saada viimeinen näyttötyöni valmiiksi ja sitten on vielä muutama oma projekti. Toivon tosiaan, että tämä olo johtuu vain allergiasta eikä ole flunssaa, koska minulla ei ole nyt varaa olla kipeä. Olen nyt sen verran väsynyt, etten muista minkä kirjan olen saanut milloinkin, mutta uskon ettei se haittaa. Ainakaan paljon.
   Vaikka en ole saanut vähään aikaan yhtään kirjaa loppuun, olisi minulla silti aiheita mistä kirjoittaa. No, kai tästäkin selvitään?

Tässä postauksessa minun olisi tarkoitus puhua kirjoista, joita olen ostanut. Osan olen saanut arvostelukappaleina kustantajalta. Tässä ei ole kaikki kirjat, koska niitä on niin pitkältä ajalta, etten edes muista, mistä hankinnoista olen puhunut viimeksi. Tässä voisi kuitenkin sanoa olevan ainakin alkuvuoden hankintoja. Osa niistä.

Caravalin kävin ostamassa perjantaina Porin INFO -kirjakaupasta, koska viikonloppuna vietettiin lukuviikon huipennusta ja siihen kuului myös Kirjan ja ruusunpäivä, jota vietettiin koko viikonlopun perjantaista sunnuntaihin. Kun kävi tuona aikana ostamassa kirjan vähintään 15€ arvosta, sai kaupan päälle Elovena-tyttö -nimisen kirjan. Itse en ole kirjaan ehtinyt vielä tutustua, koska lukemista on paljon jo ennestään. Hän sanoi nimekseen Aleia -kirjan sain itseasiassa arvontavoittona, kun osallistuin Lukufiiliksen instagram -arvontaan. Olin kaavaillut ostavani kirjan itse, koska se vaikutti hyvältä. Olen kuullut siitä paljon hyvää. Eipä tarvitse enää ostaa sitä itse. Myös äiti sanoi, että luultavasti lainaa sen minulta ja lukee. Uinuvat jättiläiset -kirjan ostin jokin aika sitten Suomalaisesta kirjakaupasta, kun kertyneet bonukset, mikäli niitä oli kertynyt, piti käyttää pois. Tätäkin kirjaa odotan mielenkiinnolla pääseväni lukemaan, koska aihe kiinnostaa kovasti.
Kaarnan kätkössä -kirjan sain Myllylahdelta arvostelukappaleena. Mietin ensin, että olisin lykännyt tätä postausta siihen, että saan käsiini Kajon, sillä myös se tulee arvostelukappaleena Myllylahdelta. Kajo jatkaa Elina Pitkäkankaan Kuura -trilogiaa. Sen perusteella mitä kirjan ensimmäisessä luvussa tapahtuu, en malta odottaa pääseväni lukemaan sen.


Seita Vuorelan Lumi on kirja, jonka ostin jokin aika sitten Adlibriksestä. Sekin on kirja, jonka hankkimista mietin pitkään. Lopulta kirjan ajankohtainen aihe (maahanmuutto) lukitsi aivoihini ostopäätöksen. Kirja oli pakko saada. Olen tästäkin lukenut paljon hyvää bloggarikollegoiden kirjablogeista. Idioottiaivot -kirjan sain yhteistyökumppaniltani jokin aika sitten arvostelukappaleena. Tämä kirja vaikuttaa ihan oikeasti jo nimensäkin perusteella todella kiinnostavalta, sillä ihmisen aivot todellakin ovat aika idiootit välillä. 
Kokonaisvaltainen kirjoittaminen -kirjan ostin samalla kun hankin Uinuvat jättiläiset. Henkilökohtainen tavoitteeni on saada joskus julkaistua oma kirja tai kirjoja. Täten hyllystäni siis löytyy muutamia kirjoittamisoppaita ja minusta tuntuu, ettei niitä ole ikinä liikaa. Se on aihe, joka minua kiinnostaa kovasti. En osaa olla jos en lue tai kirjoita päivittäin jotain. Jos jompi kumpi asia ei jollain tavalla kuulu päivittäiseen elämääni, minusta tuntuu heti, että päivästä puuttuu jotain. Lukeminen ei välttämättä tarkoita kirjan lukemista, koska nykyihminenhän lukee kokoajan ihan huomaamattaankin. Me luemme lehtiä, sosiaalista mediaa, uutisia, sarjakuvia, kirjoja, arvosteluja ja paljon muuta. 
Luovan kirjoittamisen työkirja on arvostelukappale kustantajalta ja pitää sisällään paljon hyviä vinkkejä ja harjoituksia kirjoittamiseen ja mm. kirjoittamisen esteistä yli pääsemiseen.


Tässä oli vähän minun hankintojani pidemmältä aikaväliltä. Nyt alan viimeistellä näyttötyötäni ja yrittää muutenkin selvitä tästä päivästä kunnialla läpi tukkoisuudesta ja väsymyksestä huolimatta.

1 kommentti:

  1. Hyviä kirjoja pinossasi. Etenkin Stephanie Garberin Caraval ja Erika Vikin Hän sanoi nimekseen Aleia ovat kevään parhaimmistoa. ♥ Myös Sini Helmisen Kaarnan kätkössä on hyvä lukukokemus.

    VastaaPoista

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...